Doktora öğrencilerimizden Yakup Ayaydın'ın yürütücülüğünü bölüm hocalarımızın danışmanlığını yapıp eğitimini verdiği "Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Teknolojik-Pedagojik Alan Bilgisi Yeterliliklerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim

TÜBİTAK 4005

PROJE ADI: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ YETERLİLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK EĞİTİM UYGULAMALARI PROJESİ

 

 “Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Bahçelievler’de Teknoloji ile Buluştu”

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora öğrencimiz Yakup AYAYDIN tarafından yürütülen TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Programı kapsamında desteklenen 118B181’nolu “Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yeterliliklerinin Geliştirilmesine Yönelik Eğitim Uygulamaları” projesi 15 farklı ilden 24 Sosyal Bilgiler Öğretmeninin katılımıyla 3 Eylül 2018 - 8 Eylül 2018 tarihlerinde Bahçelievler İTO Bilim ve Sanat Merkezinde ve proje paydaşı olan İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesine gerçekleştirildi.

Proje bağlamında 5 farklı üniversiten akademisyenler etkileşimli etkinliklerle öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerini geliştirecek uygulamalar yaptılar. Bölüm hocalarımızdan Prof. Dr. Kaya Yılmaz’ın proje uzmanı olduğu projede, Dr. Öğrt. Üyesi. Ahmet Katılmış ve Dr. Zafer İbrahimoğlu etkinlikler gerçekleştirdiler. Proje etkinlikleri bağlamında Bahçelievler İTO Bilim ve Sanat Merkezine ziyarette bulunan Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dekanı ve proje uzmanı Prof. Dr. Hülya Çalışkan projenin gayet verimli olduğunu belirterek öğretmenlerin teknolojiyi sosyal bilgiler dersine entegre etmelerine fayda sağlayacağını vurguladı. Proje kapanışında projeye katılan öğretmenler projeden memnuniyetlerini dile getirerek projenin Türkiye genelinde yaygınlaştırılması gerektiğini belirttiler.  Öğretmenlerin ifadeleri ve ortaya koyduğu ürünler projenin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersinin içeriklerine uygun olarak teknolojik uygulamaları bütünleştirebilmelerini sağlayarak, eğitimde teknoloji kullanmalarına yönelik tutum, algı ve yeterliliklerini artırdığını göstermiştir.

 

 

 

 

 

 

 

HIZLI ERİŞİM